۱۳۹۷ شهریور ۹, جمعه

ائمه اطهار(2)

ملائکه، اهل بیت و جبرییل امین به ترتیب در پیام بسیار مهمی می فرمایند:
با امام ها ارتباط بسیار کم داشتیم، فقط در صورت لزوم، آنها آدم های شایسته بزرگوار بودند، ما را دوست داشتن، مجاهد راه حق بودند، شهید محسوب می شوند، به آنها عملا اقتدا کنید. امام یعنی این، معصوم نبودند، غلو نکنید، چرت و پرت نگید، بزرگوار، اندیشمند بودن، آنها انسان وار زیستن، از تهمت زدن به آنها خجالت بکشید، آنها در زمانه خود در راه حق کوشیدن، اشتباهات علمی داشتن، بزرگوار بودن، ببخشیدشان تا از شما درگذرند، بر شما خشمگینند، مواظب باشید عذاب سراغتان نیاید، وای بر شما با ما چه کردید، ما انسان های شریفی بودیم، چرا اینقدر غلو کردید. چرا از ما بت ساختید، وای بر شما، بخدا از شما نمی گذریم. آبرو و حیثیت ما را بردید. وای بر شما. تا از ما نگذرید از شما نمی گذریم. شما را به عذاب الهی وعده می دهیم. حالا تماشا کنید. جبرئیلم، مردم بدانید و آگاه باشید ما را با آنانکه اهانت کردند شوخی کردند کاری نیست، اما از شما آخوندهای پست فطرت کثیف نخواهیم گذشت. شما را خالد می کنیم تا بفهمید نعوذ بالله خر کیست. پالون خر چیست. وای بر شما، تمام.

مجید نواندیش : پیام بالا دومین پیام رسمی بود که هنگام برقراری ارتباط ملائکه و پروردگار با خودم بیش از شش ماه پیش دریافت کردم و بنظرم پیام بسیار مهمی است. منظور از عبارت خر کیست. پالون خر چیست. برایم مبهم است، گفتند خود آخوندها می فهمند.

جبرییل امین به نقل از پروردگار می فرماید:
بدانید و آگاه باشید، ائمه اطهار حجت های آشکار خداوند بر روی زمین بودند. آنها انسان های شریف و وارسته ای بودند. امامان شما، اندیشمند، عالم عادل بودند. بدانید و آگاه باشید در حق آنها غلو نکنید. واسطه فیض نبودند. علم نامحدود نداشتند. از خود تعریف هایی کرده اند که شبهه غلو ایجاد کرده است. آنها مجاز بوده اند. هدف جلب توجه و افزودن به جمعیت شیعیان با هدف خیر بوده است. بزرگنمایی و غلو کردند با هدف جلب توجه. آنها امامان بالحق شما بودند. تمام. والسلام

پروردگارت می گوید:
بدانید و آگاه باشید! امامان شما شفادهنده بیماران نمی باشند. شفا در دوا است. امامان شما شفادهنده قلوب می باشند. کرامت آنها، احترام به ما و پذیرش امر ما می باشند. آنها کرامتی ندارند. تمام. والسلام.

واژه کرامت در اصل به معنی بزرگواری و عظمت معنوی است[1].

امیرالمومنین، کسانیکه در حق وی غلو می کردند را مجازات می کرد و اینان را در تاریخ غالیان نامیده اند. درک حقیقت در سایه کنار گذاشتن تقدس نمایی ها، غلوها ممکن است. هدف توحید و رفع بت پرستی بود، نه ساختن بت هایی جدید!

امروزه فقها، عقاید فرقه شیخیه را درباره ائمه اطهار، غلوآمیز دانسته و آنها را در شمار غلات حساب می کنند. شیخ احمد احسایی بنیانگذار این فرقه می باشد. وی در آثار خود سهم شایانی به مبحث امامت داده است که نمونه آن را در شرح مبسوطی که بر زیارت جامعه کبیره نوشته است می توان دید[2]. بنظر می آید زیارت جامعه کبیره بقول دکتر سروش واقعا مرام نامه شیعه غالی بوده است.

جبرییل امین اشاره نمود که تعاریفی که امامان از خود کرده اند مَجاز بوده اند. مَجاز در ادبیات را به کارگیری واژه و سخن در معنای دیگر و غیر واژگانی آن به شرط وجود قرینه گفته اند. به عبارت دیگر مَجاز یا شیوۀ بیان مجازی عبارت است از به کارگیری واژه و سخن در معنای دیگر و غیر واژگانی آن. در شیوۀ بیان مجازی به‌طور معمول بین معنای حقیقی و معنای مجازی کلمه یا کلام رابطه و پیوندی برقرار است[3].
                                                                                                           
اهل بیت بصورت غیر رسمی می گویند خواندن غیر خدا حرام و شرک است. مثلا مدام علی علی گفتن، همچنین سینه زنی اینها هیچ صوابی ندارد. همان خالی کردن احساسات هست. هیچ صوابی ندارد. اهل بیت با عقل مردم کار دارند. اهل بیت نیازی به گرفتن تولد و شهادت ندارند. خوب است در تولد و شهادت گامی در جهت شناختن آنها و آشنایی با آنها صورت بگیرد اما نیازی به تولد و شهادت ندارند. امام حسین استثناء است. برای امام حسین اندوهگین بودن جزء سیره اهل بیت است. بعنوان همدلی کردن با مظلومین عالم، بخاطر خوردن غم مظلومین عالم و خصم بودن با ظالمان. در وصیت امیرالمومنین آمده است: کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا. فقط می توانند اهل بیت را وسیله قرار دهند نزد خداوند. این توسل است. اینکه بگویند بحق محمد و ال محمد یا الله از شما چنین خواهیم. یا آبروی اهل بیت را نزد خداوند واسطه قرار دهند.

در سوره قصص آیه 88 داریم:
وَ لا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلهاً آخَرَ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ کُلُّ شَيْ‏ءٍ هالِکٌ إِلاَّ وَجْهَهُ لَهُ الْحُکْمُ وَ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ
و با خدا معبودی دیگر مخوان. خدایی جز او نیست. جز ذات او همه چیز نابودشونده است. فرمان از آنِ اوست. و به سوی او بازگردانیده می شوید.


اهل بیت بصورت غیر رسمی می گویند سید آن است که آبروی ما را حفظ نماید. همین و بس.

شهادت ائمه

شیعیان امروزی معتقدند که ائمه و حتی پیامبر اسلام، همگی شهید شده اند و بواقع توسط ظالمان کشته شده اند. این اعتقاد ناشی از احادیثی است که در آن سخن از شهید شدن همه ائمه، فاطمه زهرا، حتی پاره ای پیامبر اسلام گفته شده است. منتقدان، با بررسی تاریخی این مسئله، این اعتقاد را رد می کنند و می گویند تمامی امامان کشته نشده اند و بعضی به مرگ طبیعی فوت کرده اند. تصور می کنم شهادت معنایی بزرگتر از آن دارد که فقط کسانی که توسط دیگران کشته شوند را شهید بدانیم. در برخی روایات کسی که در غربت بمیرد و نیز کسی را که در طلب علم و کسب حقایق معارف جان بسپارد را شهید شمرده است[4]. این مرجع با توجه به مصادیق کلمه شهید در یک جمع بندی می گوید کسی که در راه قرب و رضای حق متعال جهد و تلاش نماید و با آنچه که مانع سیر سعادت انسانی است جهاد نماید و در این مسیر جان خود را از دست می دهد اگر چه در معرکه جنگ هم نباشد شهید محسوب می شود.

معتقدم ائمه اطهار در تمام طول عمر، مجاهدت راه حق کرده اند بنابراین حتی اگر به مرگ طبیعی هم فوت کنند، شهید محسوب می شوند. در زیارت امین الله داریم اشهد انک جاهدت فی الله حق جهاده و ....

مراجع
[4] http://www.dsrc.ir/View/article.aspx?id=5061

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر