۱۳۹۷ مرداد ۲۶, جمعه

اسلام و لذائذ زندگی(3)

روابط زن و مرد

مجید نواندیش : درباره دوستی دختر و پسر، نمی توانم از آنچه که خود در برهه ای از زندگی مرتکب شده ام شما را منع نمایم.
پروردگار می فرمایند:
بدانید و آگاه باشد! اگر مجید مرتکب معصیتی شده باشد، او را عقوبت خواهیم کرد سخت. ما را با احد الناسی شوخی نیست.

امروزه با توجه به شرایط کشورهای غربی فقها و مسلمانان بسیاری از افراد کشورهای غربی را زنازاده می دانند. در حالیکه پروردگار و ملائکه با توجه به شرایط اینگونه عمل نمی کنند. 

ملائکه از جانب پروردگار می فرمایند:
 رابطه جنسی سکس بدون پشتوانه عشق و محبت را زنا میدانیم. در گذشته شرط تعهد به زبان هم قائل بودیم. اما اکنون با توجه به تغییر شرایط و بنا به مصلحت تعهد به دل را کافی میدانیم. بر خلاف نظر فقها، خارجی ها که روابط خارج از ازدواج رسمی دینی دارند بچه هایشان زنازاده از نظر ما محسوب نمی شوند. البته در افراد متاهل، روابط جنسی خارج از تعهدشان را نیز زنا محسوب می کنیم. به بنیان خانواده معتقد هستیم. مهمترین رکن سازنده جامعه می باشد. روابط خارج از چهارچوب خانواده و ضعیف کننده بنیان خانواده از نظر ما گناه و ظلم به بنیان خانواده و غیر شرعی محسوب می شود. ما با دوستی دختر و پسر مخالف نیستیم. عشق پاک میان شما انسان ها برای ما شیرین است. اما با بی بند و باری، رابطه های چند گانه بشدت مخالف هستیم. تعهد و پایداری روابط عشق واقعی و حقیقی را بوجود می آورد. بدون تعهد و پایداری روابط، هر دو طرف مخصوصا خانم ها لطمه روحی می خورند و روحشان آسیب می بیند. آسیب روحی و روانی می بینند. در هنگام تاهل دچار مشکل می شوند. از این کار دوری کنند تا روحشان و روانشان سالم بماند.

باید بگویم بنظر بنده دو صفت متضاد تعهد، وفاداری و تنوع طلبی عمدتا توسط انسان ها اکتسابی هستند. مدلی که در کشورهای غربی امروزه متخصصین زناشویی و ... توصیه می کنند تنوع طلبی است. یک خانم متخصصی دیدم که توصیه به تغییر شریک جنسی هر چند سال یکبار و ... می کرد. متاسفانه در کشورهای غربی امروزه همه چیز را در خدمت کامجویی و لذت بیشتر انسان و علی الخصوص لذت جنسی می خواهند. فارغ آنها از تاثیرات نامطلوبی بلندمدتی که آن بر انسان ها و بنیان خانواده دارد. از جمله این تلاش ها می توان به کتاب سرشت جنسی انسان: فراز و نشیب روابط جنسی از ماقبل تاریخ تا امروز اشاره کرد[5]. مدل تربیتی اسلام تنوع طلبی نیست، بلکه وفاداری و متعهد بودن می باشد. واقعیت این است که در کشورهای غربی تنهایی و افسردگی معضلات بزرگی شده اند. نخست وزیر انگلستان ترزا می، وزارتخانه جدیدی تاسیسی و خانم تریسی کراوچ را به سمت وزیر تنهایی منصوب کرده است. دوستی در آمریکا دارم، اخیرا می گفت افسردگی در اینجا بیداد می کند. قصد سیاه نمایی درباره غرب ندارم. غرب برای ما نکات مثبت زیادی دارد که باید یاد بگیریم اما می توانیم نکات منفی آن را هم یاد نگیریم.

امروزه در بین بعضی دختران و پسران، شاهد هستم که همزمان دارای چندین دوست هستند. یا هر ماه با یک نفر دوستی و عشق بازی می کنند. این گونه رفتارها تقویت کننده تنوع طلبی است. سوالی که برای من ایجاد می شود این است که آیا این افراد بعدا می توانند ازدواج کنند و با یک نفر سالیان سال زیر یک سقف زندگی کنند؟ این افراد بعضا وقتی یک نفر برایشان بعد از مدتی یکنواخت شد، بجای تلاش در حفظ وی، ناخودآگاه در جهت دفع وی تلاش می کنند.


ملائکه از جانب پروردگار می گویند:
بر شما باد به تشکیل خانواده، بدانید که تشکیل خانواده در این دوره زمانه، اوجب واجبات است. این تاکید جدی است بر تشکیل خانواده و عدم فرار کردن از تشکیل خانواده و متعهد شدن، هم بر زنان و هم بر مردان، نترسید ریسک کنید.

پروردگار می فرمایند:
بدانید و آگاه باشید! همانا انسان نیازمند همدم و مونس می باشد. بپرهیزید از تنهایی. باید بدانید انسان یک موجود اجتماعی است. بر شما باد بر عدم تنها زندگی کردن. تمام.

ملائکه از جانب پروردگار می گویند:
بوسه فرانسوی در ملاء عام حرام است. چون تحریک آمیز و شهوت آلود است. اما ابراز عشق بصورت های دیگر که شهوت آلود نباشد و حس خوبی به بینندگان بدهد پسندیده است.

ملائکه از جانب پروردگار می گویند:
حضور در پارتی های مختلط رقص ممنوع است. بخاطر مفسده ای که دارند. علی الخصوص در حالت ناشناس، (وقتی همدیگر را نمی شناسند)، در اینحالت مشابه زنا است. می توان تعزیر کرد.

درباره زنا، برای زنا انواع مختلفی گفته اند، زنا با محارم، زنای به زور (زنای به عنف)، زنای زن یا مرد متاهل (محصنه و محصن) و زنای غیر محصنه. ملائکه بصورت غیررسمی می گویند زنا دارای درجات مختلف و طیف می باشد. بالاترین درجه زنا همان زنای به عنف و تجاوز می باشد. بعد از آن زنای محصنه قرار می گیرد. بعد از آن زنایی که بدون عشق و محبت و صرفا با هدف ارضای جنسی انجام شود، قرار می گیرد. در انتهای زنایی که همراه با عشق و محبت باشد و دو طرف متاهل هم نباشند قرار می گیرد. ملائکه بصورت غیررسمی می گویند نمی خواهند امروزه همه انسان ها و نوزدان آلوده محسوب شوند، لذا مصلحت حکم کرده است که ارتباط جنسی که همراه با عشق و محبت باشد و دو طرف متاهل نباشند را دیگر زنا محسوب نمی کنند. درباره اینکه چرا برای زنای محصنه تعزیر وجود دارد. دلیل این است که ازدواج و تاهل وقتی ثبت شد، بواقع یک قرارداد است که ثبت شده است. خیانت و برقراری رابطه جنسی با غیر همسر، عهد شکنی و شکستن این قرارداد محسوب می شود و حکومت اسلامی حق تعزیر یا حد نمودن شکننده قرارداد را دارد. ملائکه بصورت غیر رسمی کاملا این دلیل را تایید می کنند.

شک و بیمِ افتادن به حرام در نگاه به نامحرم را ریبه می گویند. ریبه در کاربرد فقهى در مسئله نظر به نامحرم، به خوف وقوع در حرام، بیم فروافتادن در فتنه و به آنچه در ارتباط با نامحرم، هنگام نظر به او در ذهن خطور مى‌‏کند از میل به بوسیدن، در آغوش گرفتن و مانند آن، تفسیر شده است[2][1].

مرجع [3] می گوید منظور از «ريبه»، ترس افتادن به گناه و حرام است و منظور از «تلذذ» همان لذت جنسى است. اگر نگاه به ديگرى با يكى از اين دو مشخصه همراه باشد، از نظر شرع مقدس حرام مى‏گردد. ملائکه بصورت غیر رسمی جمله آخر را تایید می کنند.

جبرییل امین از جانب پروردگار می فرماید:
دقت کنید تشخیص ریبه یا بیم به گناه افتادن و نیز لذتجویی جنسی شخصی می باشد و تشخیص آن بر عهده خود فرد می باشد. تماس مستقیم با نامحرم را مکروه می دانیم و به قصد لذت و شهوترانی را حرام می دانیم. تمام.

مرجع [4] می گوید مقصود از ریبه و مفسده‌ای که در بحث نگاه به نامحرم و یا صحبت و ارتباط اجتماعی میان زن و مرد نامحرم مطرح شده، این است که؛ این امور باعث انجام گناه گردد و یا فکر و ذهن را به سوی شهوت‌رانی بکشاند و باعث آلودگی افکار بشود. نه خطورات ذهنی و احساسات درونی لحظه‌ای و گذرا که قدرت مقابله با آن در بیشتر افراد وجود دارد.

مراجع
[1] مستمسک العروة ج۱۴، ص۲۹- ۳۰


[6] سرشت جنسی انسان: فراز و نشیب روابط جنسی از ماقبل تاریخ تا امروز / کریستوفر ریان و ساسیلدا جفا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر